Prezentacja opakowania a jego projekt
Opakowanie to jeden z najważniejszych elementów produktu. Dba o to, aby produkt został bezpiecznie dostarczony, ale także prezentuje go w jak najlepszy sposób potencjalnym nabywcom. Dobrze zaprojektowane opakowanie może sprawić, że potencjalny klient będzie postrzegał produkt jako ważniejszy lub bardziej atrakcyjny niż inne opcje, a nawet zachęci go do zakupu w celu wypróbowania go!
Najlepszy projekt opakowania
Opakowanie produktu służy do zaprezentowania go w jak najlepszy sposób. Opakowanie może być wykonane z dowolnego materiału, w zależności od tego, do czego ma służyć. Należy wybierać opakowania, które są trwałe, łatwe w użyciu i niedrogie. Opakowanie to także sposób, w jaki marka może opowiedzieć historię o produkcie i dać potencjalnym klientom wyobrażenie o tym, jaki on będzie. Projekt opakowania powinien to odzwierciedlać, ale nie zawsze jest łatwo upewnić się, że produkt wyróżnia się na tle innych.
Wskazówki jak wybrać dobry projekt opakowania
Oto kilka wskazówek, jak stworzyć przyciągające wzrok opakowanie, które sprawi, że ludzie zwrócą na nie uwagę! Opakowanie może być bardzo ważne w sukcesie produktu. Opakowanie powinno być nie tylko funkcjonalne, ale powinno być również zaprojektowane tak, aby pasowało do marki produktu. Użycie różnych materiałów i kolorów może pomóc odróżnić produkt od innych na półce, jednocześnie ułatwiając jego identyfikację przez potencjalnych klientów. Jednak w projektowaniu opakowań nie chodzi tylko o to, aby coś ładnie wyglądało.
Funkcjonalność projektu opakowania
Musi być również funkcjonalne i chronić produkt podczas jego podróży przez łańcuch dostaw. Jeśli chodzi o projektowanie opakowań, istnieje wiele rzeczy, które można wziąć pod uwagę. Pierwszym krokiem jest zastanowienie się, jaki komunikat ma przekazać poprzez swoje opakowanie. Czy powinno być proste czy złożone? Czy ma przekazywać konkretne emocje? Kiedy już się ustali, jaki rodzaj przesłania ma być, aby ludzie widzieli w swoich rękach, nadszedł czas na najtrudniejszą część: wymyślenie pomysłów, które sprawią, że faktycznie poczują coś, gdy będą trzymać jeden z produktów. To właśnie tutaj zaczyna się zabawa. Będzie trzeba wymyślić wiele pomysłów, a następnie zawęzić je, aż będziesz miał kilka, które naprawdę się wyróżniają. Jest to trudniejsze niż się wydaje, ponieważ prawdopodobnie będzie tak wiele dobrych pomysłów na początku, że nie będzie się wiedzieć, które z nich zachować lub wyeliminować.