Zalety silników o zapłonie samoczynnym – Diesel serwis
W silniku o zapłonie samoczynnym spaliny powstają w wyniku wybuchu mieszanki paliwowej. Z tego powodu taki silnik jest nazywany silnikiem o zapłonie wewnętrznym. Silnik o zapłonie samoczynnym jest najpopularniejszym typem silnika, stosowanym we współczesnych samochodach.
Diesel – dlaczego warto?
Silniki o zapłonie samoczynnym są używane w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Są one napędzane paliwem, które jest zapalane bez użycia iskry. Zamiast tego, paliwo jest podgrzewane przez katalizator, który rozkłada się na gazy i pary. Następnie gazy i pary są kierowane do komory spalania, gdzie zapalają się i napędzają tłok. W razie uzyskania konkretnych informacji, warto odwiedzić diesel – serwis.
Zalety silników o zapłonie samoczynnym to:
- Są one łatwe w utrzymaniu i naprawie.
- Są one bardziej efektywne niż silniki o zapłonie iskrowym.
- Silniki o zapłonie samoczynnym są bardziej wydajne niż silniki o zapłonie iskrowym.
- Silniki o zapłonie samoczynnym są bardziej ekologiczne niż silniki o zapłonie iskrowym.
Zalety samoczynnego zapłonu w silniku to przede wszystkim wygoda oraz pewność, że nie zabraknie nam paliwa podczas jazdy. Warto jednak pamiętać, że taki system ma też swoje wady – przede wszystkim jest droższy w utrzymaniu niż zwykły zapłon.
Najlepszy silnik to taki, który będzie nam służył przez wiele lat i będzie ekonomiczny. Wybór silnika samochodowego powinien być przemyślany i dopasowany do naszych potrzeb.
W jakich przypadkach naprawa silnika samozapłonowego jest możliwa?
Warto pamiętać, że w przypadku samochodów wyposażonych w silnik Diesla, naprawa silnika samozapłonowego może być wykonana w kilku sytuacjach, natomiast w przypadku jednostki benzynowej, często jest to niemożliwe. Najczęstszym powodem takiej sytuacji jest niewłaściwy sposób korzystania z pojazdu, który polega na odpalaniu silnika na biegu jałowym.
Należy pamiętać, że korzystanie z samochodu w taki sposób, może skutkować wystąpieniem wielu uciążliwych problemów, takich jak:
- uszkodzenie łożyska korbowego;
- uszkodzenie tulei cylindrowej;
- uszkodzenie łożyska wałka rozrządu;
- uszkodzenie łożyska wałka wielorowkowego;
- uszkodzenie zaworu EGR; uszkodzenie silnika.
Można więc stwierdzić, że w przypadku silnika samozapłonowego Diesla, naprawa silnika samozapłonowego jest możliwa, natomiast w przypadku silnika benzynowego, często jest to niemożliwe. W takiej sytuacji wymiana silnika na nowy jest jedynym rozwiązaniem.